Volgers

zaterdag 15 juli 2017

Illusiebreien

Op dit moment leg ik de laatste hand aan een project waarbij ik gebruik heb gemaakt van illusiebreien / illusion knitting / schaduwbreien.
Het project zelf kan ik nog niet laten zien, omdat het een cadeau is dat nog een verrassing moet blijven, maar een klein stukje kan wel getoond:


Zo op het eerste gezicht, als je recht op het werk kijkt, ziet het er wat rommelig uit, maar als je vanaf de boven- of onderkant kijkt, komt er een plaatje tevoorschijn:

Ik vind het magisch.
Het lijkt ingewikkeld, maar dat is het eigenlijk helemaal niet, en als je eenmaal goed snapt hoe het werkt, kun je ook je eigen patronen tekenen. Dat heb ik dan ook gedaan.

Op you tube zijn diverse filmpjes te vinden waarin deze techniek wordt uitgelegd. Zelfs de Mona Lisa komt voorbij, daar steekt mijn werk maar magertjes bij af hoor!

Tegen de tijd dat het kan zal ik natuurlijk een foto van het hele werkstuk laten zien.
Eerst moet ik nog zo'n 3 meter omtrek afwerken met een I-cord...

1 opmerking: