Volgers

vrijdag 4 augustus 2017

Doe je ook mee?

Al eerder had ik er over geblogd, op 5 juli: "over een uil en het ouderenfonds."
In het kort: het ouderenfonds is bezig met het ontwikkelen van een app die dementerenden en hun omgeving kan helpen bij het naar boven halen en vastleggen van herinneringen. Het project heet mi tale en heeft als logo een blauwe uil:


Op dit moment interviewt men (licht) dementerende ouderen. Men wil de mensen die mee hebben gewerkt een aandenken geven dat in de hand genomen kan worden, aan gevoeld en aan geroken kan worden. Ik beloofde een aantal uiltjes te maken, maar stelde ook voor een patroon te schrijven, zodat meer mensen mee kunnen helpen.

Zelf heb ik inmiddels 20 uiltjes gehaakt en gebreid, maar er zijn er nog wel wat meer nodig. Daarom zou ik de bezoekers van dit blog willen vragen ook een uiltje te maken en op te sturen voor dit goede doel.





Dit zijn ze geworden. 
Zijn ze niet lief?


Het werkt heel eenvoudig: haak of brei een geur(b)uiltje (meer mag natuurlijk ook!) en stuur het op.
Omdat het een antwoordnummer is, is verzenden gratis! (Ook als je een pakketje stuurt).

Het adres is:
Nationaal Ouderenfonds
Antwoordnummer 2009
3970 VD Bunnik
T.a.v. M.Blok of M.van Dijk.

In het blogje hieronder staan de patroontjes. Namens het Ouderenfonds alvast heel hartelijk bedankt!

3 opmerkingen:

  1. Hai Joke,
    Wat een leuke actie! Misschien ga ik wel meedoen, maar ik hik tegen de lavendel aan....daar kan ik namelijk niet tegen,
    ook andere luchtjes verdraag ik niet.
    Is het ook mogelijk een uiltje zónder luchtje in te sturen?
    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, dat vind ik nou lastig: geur doet natuurlijk wel heel veel...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat dacht ik al hoor, vooral voor deze doelgroep.
      Nou ja, misschien een volgende keer.
      In ieder geval veel succes met deze actie!
      Groetjes

      Verwijderen