Volgers

vrijdag 29 september 2017

Helemaal nieuw!

Al zo lang als ik auto rijd, rijd ik in oude auto's. Niet het type dat je "occasion" mag noemen, maar echt oude auto's.
Eigenlijk altijd naar tevredenheid: als ie maar startte, me veilig van a naar b bracht en niet al te veel kosten met zich meebracht vond ik het best. Rijden tot hij niet meer door de keuring kwam of reparatiekosten de waarde overstegen, en als laatste rustplaats de sloop.

Met de laatste "mevrouw-hier-heeft-u-nog-jaren-plezier-van-auto" ben ik door de garage, waarvan ik de naam niet zal noemen, gewoon belazerd. Welgeteld anderhalf jaar heb ik ermee gereden. Al voor de keuring verschillende keren gemeld dat hij olie lekte, er raar schuim op de olie zat en ik wel erg vaak koelvloeistof moest bijvullen, maar, niks aan de hand hoor, gewoon meer rijden...

Tot afgelopen zomer: in drie weekjes vakantie inderdaad veel gereden; TIEN LITER koelvloeistof armer en bij vertrek vanaf het vakantiepark een enorme witte rookwolk achterlatend, bij thuiskomst naar de garage gebracht. Eerst nog de arrogantie van je een week laten wachten voordat er überhaupt naar gekeken wordt (waarom spreek je dan een datum af?), om dan te horen dat reparatie meer dan de helft van de aanschafkosten gaat bedragen. Nu was ik er helemaal klaar mee.

Lang verhaal kort: private lease is zo gek nog niet!

Dag, oude auto

Welkom gloednageltjenieuwe auto! 
En dat rijdt me toch comfortabel...

4 opmerkingen:

  1. Verstandig besluit. mooie oplossing zo'n Private Lease.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zeker! Goedkoper ook dan alle kosten die een oude auto altijd met zich meebrengt.

      Verwijderen
  2. Goed gedacht Joke. En nooit meer kosten dan alleen de benzine. Wij hebben er ook een gehad en dat was erg comfortabel

    BeantwoordenVerwijderen