Volgers

woensdag 20 september 2017

Mag het een draadje meer zijn?

Een paar blogjes geleden liet ik mijn eerste gesponnen wol zien, en de tas die ik ermee had gemaakt. Dit garen bestond uit twee draden.
Nu wilde ik wel eens proberen of je ook een driedraads garen kunt maken met de bogway. Dat lukte!
Vorige week had ik al samen met Jasper kleurcombinaties bij elkaar gezocht uit een baal met restjes vilt/spinwol, en afgelopen weekend heb ik van de eerste combinatie een 3-ply garen gesponnen.



Ik heb het vrij stevig getwijnd, waardoor ik een mooie "dichte" draad kreeg!

Om prettig te kunnen spinnen, is 30 gram wel het maximum dat je op de bogway kunt maken. Omdat ik de wol in porties van 15 gram had verdeeld, (voor een 2-ply prima), Werd het een beetje zwaar. 
Dus heb ik de wol herverdeeld in porties van 10 gram. Kan ik nog meer kleurtjes spinnen...

De bogway handspinner is een Nederlands product. 
hier is hij verkrijgbaar.

Ten slotte nog een waarschuwing, bang als ik ben voor alles wat kruipt / fladdert en meer dan vier pootjes heeft:

Als ik zeg dat ik spinnen zo leuk vind, bedoel ik jullie dus niet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten