Volgers

woensdag 27 december 2017

Allemaal cadeautjes

Heerlijk, kerstvakantie!
Dat betekent, naast tastbare, ook immateriële cadeautjes, zoals doen waar je zin in hebt, vooral niet doen waar je geen zin in hebt, een hele dag breien als je dat wil, geen wekker hoeven zetten en het allerfijnst: je niet meteen hoeven aankleden als je opstaat, maar eerst op je gemakje koffie drinken tot je goed wakker bent, heerlijk!
Het kerstpakket op MBO college Hilversum is inmiddels een traditie. Het oude jaar wordt afgesloten en de kerstvakantie ingeluid met een markt in school, waar verschillende (lokale) winkeliers kramen vullen met hun artikelen.
Voor een flink bedrag krijgen wij bonnen, die we kunnen besteden in de kramen. Zo kun je uitkiezen wat je echt leuk vindt! De afdeling horeca verzorgt heerlijk eten en drankjes en muziek maakt het feest compleet. Dit is altijd heel gezellig.




Dit jaar koos ik voor een boek, jasmijnthee, winterthee, heerlijke kaas (die neem ik altijd) en van de laatste bonnetjes nog bananen broodmix.
Van het ROC van Amsterdam, waar wij onderdeel van zijn, krijgen we elk jaar een bol.com bon, die altijd meteen door mij wordt besteed.
Dit keer had ik me voorbereid door alvast een verlanglijstje te maken, en door een extraatje van de afdeling kon ik er nog een boek bij bestellen!

De stitch bible is een echte must-have voor breiers.
Wat een prachtige stekenpatronen staan er in! Vooral de uitleg over meerderen en minderen is heel waardevol, omdat dit bij steekpatronen vaak heel lastig is.
De patronen worden allemaal weergegeven in schema's in plaats van tekst, en omdat mijn Japans niet meer is wat het geweest is, ben ik erg blij dat de tekenverklaring in het Engels is!
In het nieuwe jaar wil ik me verdiepen in het brioche breien, dus heb ik ook het boek van de brioche-goeroe aangeschaft. Genoeg te lezen dus. Maar daar kom ik eigenlijk niet echt aan toe, want de breinaalden tikken bijna continu:


Nu ben ik de boorden aan het maken, het schiet al aardig op.
Lezen doe ik op het ogenblik alleen in bed, voor het slapen gaan. Dat kan van alles zijn: thrillers, kookboeken, een oude streekroman als mijn hoofd vol zit...
Nu ik spin heb ik net een boekje gelezen over allemaal schapenrassen.



En daar slááp je lekker op....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten