Volgers

zaterdag 30 december 2017

Als een aap met veren

Zó trots ben ik op mijn vestje!
Het model is niet zo bijzonder, hoewel ik nog niet eerder een vest dwars gebreid heb, maar wel het feit dat het is gemaakt met wol die ik zelf heb gesponnen.
Het was een beetje ambitieus om na een beetje oefenen meteen een grote hoeveelheid voor een kledingstuk te gaan spinnen, maar ik ben gewoon maar in het diepe gesprongen en begonnen. Volgens kenners zal ik waarschijnlijk een hoop fout hebben gedaan, maar het kan zo zijn voordelen hebben als je nog niet zo veel technische kennis hebt: het belemmert je ook niet...
Er was best veel dikte verschil in de draad, maar gelukkig is de wol (merino) zo "tolerant", dat het precies deed wat ik hoopte bij het wassen en blokken.


In totaal zitten er 33 kleuren in, die ik voor het spinnen heel zorgvuldig in een uitgekiende volgorde had gegroepeerd.

Bij het breien heb ik gewoon de bollen in de goede volgorde opgebreid.
Stomtoevallig kwam het zo uit, dat de koele tinten met de herhaling ervan aan de voorkant kwamen en de andere kleuren aan de achterkant.
Zo ziet het eruit of er vreselijk over is nagedacht en ik dus zou beschikken over een groot ontwerptalent.
En voor de niet-lezers van dit blogje laat ik dat lekker zo...


Inmiddels zit de eerste 50 gram van mijn sprookjeswol alweer "aan het spit".
Wat ik hiermee ga doen weet ik nog niet.
Eerst maak ik mijn testknit voor een shawl af van Katrina, een Amerikaanse podcaster.
Een leuk ontwerp met veel verschillende kantsteekpatronen, heel leuk om te breien.
Wordt vervolgd dus.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten