Volgers

dinsdag 19 december 2017

Blij met een simpel proeflapje

een paar blogjes geleden liet ik al trots mijn zelfgesponnen wol zien:



Hoewel ik nog bezig ben met andere dingen, zocht ik toch vast een patroon voor een mouwloos vest en kon ik het niet laten vast een proeflapje te breien om de stekenverhouding en naalddikte te bepalen, zodat ik na wat rekenwerk ook echt kan beginnen. En wat ben ik trots op mijn proeflapje! Wat soepel gebreid op naald 4,5, werd het lapje veel regelmatiger dan ik had verwacht. En na het wassen zag het er prachtig uit!


Hoe je zó blij kan zijn met een eenvoudig proeflapje... Maar eerst moeten mijn sokken nog af, die schieten al op:

En ik kan de conclusie trekken dat het pairfect garen niet past bij mijn voeten: om de kleuren uit te laten komen moet er een enorm lang been gebreid worden, waaraan vervolgens een klein hobbitvoetje komt. De proporties kloppen niet...

Over het vestje dat ik aan het breien ben, ben ik tevreden,


maar het wordt een beetje saai breien nu, dus ik mag het van mezelf afwisselen met m'n nieuw te breien vest van mijn gesponnen wol.
Wordt vervolgd dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten