Volgers

zondag 8 september 2019

Wol!

Bij de start van het nieuwe schooljaar nam de collega van de schaapjes het vachtje voor me mee: witte texelaar. Of ik misschien ook een donker vachtje wide hebben, eerste schering van een jong texelaartje.
Uhh, Jaha!!



En daar heb ik geen spijt van, het is zácht, en heel diep donkerbruin, prachtig!
Dus ik ben nu al twee weken aan het wassen, plukken en kaarden en ik ben er nog lang niet doorheen.
Maar dan heb je ook wat!


Ondertussen heb ik  mini's van Janneke Plomp  af gesponnen


En een set tweed, die ik niet kon weerstaan.


Bij het mixen van het wit en donkerbruin verwacht je beige, maar verrassend genoeg werd het grijs!


Van het donkerbruin maakte ik ook een proefspinseltje:


Foto's van de gekaarde wol volgen nog, als ik wat meer klaar heb.

Ondertussen heb ik nog een paar wandelsokken voor een kennis gemaakt.


De sokken die ik van de texelaar van vorig jaar voor de collega als bedankje had gebreid, blijken een bergbeklimming in Schotland goed te hebben doorstaan.
Toch leuk...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten