Volgers

zondag 5 januari 2020

12 days of Christmas spinnen

Voor de kerst had ik mezelf op een 12 days of Christmas spinbox getracteerd. Ik bestelde de box bij Dutch wool diva, de link vind je hier.
De 12 zakjes hing ik aan de deur. Tsjonge, wat moeilijk om niet stiekem te kijken!
Maar, ik heb me netjes aan de regels gehouden en keurig gewacht tot kerst en netjes iedere dag een pakje opengemaakt.
Elke dag spon ik de 20 gram van die dag.
Dag 6 en 12 was een ander cadeautje, zo kon ik mooi de gesponnen draadjes wassen.


Elke dag maakte ik een foto van de lont en m'n spinseltje:




Het resultaat: 10 mooie wolletjes


En die gaan, samen met eerder gesponnen mini's in mijn honcho (combinatie van hes en poncho), waaraan ik in de vakantie ben begonnen. Dit is het eerste stukje:


En dan heb ik nog een doel voor dit jaar: nu eens mijn inmiddels aardige verzameling boeken benutten door elke maand een onderwerp uit te lichten waar ik me die maand mee bezig ga houden. dat kan zijn een techniek leren die ik nog nooit gedaan heb, me meer verdiepen in een techniek die ik wel eens vluchtig heb uitgeprobeerd, of stekenvariaties maken. te beginnen met verschillende Tunische haaksteken maken in januari.

2 opmerkingen:

  1. Hi Joke,
    What beautiful fibers! What is a honcho? It sounds interesting. I look forward to seeing what you learn each month.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In Dutch, a sleeveless vest is called a hes. It'll be a wide hes, but also a bit like a poncho, so I made the word "honcho". In English it could be a "voncho", a combination of a vest and a poncho. I don't like real poncho's, because I always feel a bit unconfortable what to do with my arms.

      Verwijderen