Volgers

dinsdag 24 oktober 2017

Over popelen en geduld hebben

Normaal gesproken gaan we in de herfstvakantie altijd een midweekje weg, maar omdat we niet wisten of we een auto zouden hebben, besloten we niets te boeken en thuis te blijven.
Is ook niets mis mee, want ik heb altijd genoeg te doen.
Nu we dus de huur van een huisje uitsparen, vond ik het wel geoorloofd mezelf te tracteren op een voorraad spinwol. Eerst georiënteerd bij verschillende webwinkels, en uiteindelijk besteld bij Meervilt, die voordelig mooie zachte wol levert, en snel ook bleek, want vandaag kwam het pakket binnen.
Nou, ik heb mezelf goed bedeeld: als ik deze hoeveelheid tot sokkenwoldikte zou kunnen spinnen, kan ik het hele Amerikaanse leger ermee van sokken voorzien.
Het zal wat dikker en onregelmatiger uitpakken, dus een hes voor mezelf is uiteindelijk de bedoeling.
 

Onder het mom "als je iets doet, doe het dan goed" meteen maar alle kleuren die ze kunnen leveren (54) in een set van 10 gram per kleur besteld.


Een kilo wit om mee te beginnen. En de regenboogjes kon ik niet weerstaan...
Een gekleurde draad twijnen met een witte lijkt me heel leuk. Het wit kan ook gemixt worden met een kleurtje en ik kan natuurlijk ook een geheel witte draad maken en met verf aan de gang gaan. Mogelijkheden genoeg dus!
Maar ik moet nog even geduld hebben, want de sjaal voor de geefster van het spinnewiel moet nog af, en het wandkleed van de lapjes van school moet ook nog gemaakt.


Gelukkig vordert dit alles aardig, zodat ik van de week kan beginnen met spinnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten