Volgers

zaterdag 4 november 2017

Druk als een oud baasje zonder werk

Dat zei mijn oma altijd als zij bezig was met van alles en nog wat, zonder precies aan te kunnen geven wat er nou precies gedaan was.
Zo voel ik me nu ook een beetje: verschillende projecten tegelijkertijd, een hoofd helemaal vol met allerlei ideeën en een heleboel klussen en klusjes voor school, die ik niet mag vergeten. Hiervoor heb ik een simpele, maar doeltreffende remedie: lijstjes! Alle klusjes schrijf ik onder elkaar en zodra er iets klaar is, streep ik het door. vooral dat laatste is belangrijk! Het lucht op als je het lijstje korter ziet worden! (Hoewel een gedane klus nog weleens een volgende met zich meebrengt, maar dat is een ander verhaal).
Nu kan ik de sjaal laten zien die ik breide voor de geefster van het spinnewiel, want die is inmiddels ontvangen.


En van mijn eerste spinseltje een buideltje gemaakt met een zeepje er in als extra aardigheidje.


De uiterste inzenddatum voor de cal van Emma Potter naderde al, dus de Liula sjaal moest af!


Met de wol die al maanden uitnodigend ligt te gloeien in mijn kast, heb ik nu een begin gemaakt met een vestje voor mezelf.

Wegens instortgevaar waren onze eetkamerstoelen hard aan vervanging toe, dus op naar de Zweedse möbelgigant voor nieuwe.


En ook een fijne leesstoel meegenomen, zodat Pieter eindelijk eens lekker kan zitten en zijn benen kwijt kan.

En ondertussen regelmatig een uurtje oefenen met spinnen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten