Volgers

vrijdag 17 november 2017

Over een feestje en therapeutisch breien

De entreegroepen bij ons op school zijn gevuld met mensen uit allerlei verschillende culturen. Afgelopen woensdag was er een culturenmarkt: als afsluiting van een project presenteerden de studenten in groepjes hun landen van herkomst.
Natuurlijk ging ik even een kijkje nemen, en omdat Silke ook vrij was, ging ze gezellig mee.
Tjonge, wat hadden ze uitgepakt: met prachtige kleding, mooie versieringen en heerlijke hapjes en drankjes was het lokaal vol met kleur en geur!
Er was heel hard gewerkt om er iets moois van te maken, waardoor het een feestelijk gebeuren werd.

Prachtige kapsels en kleurige kleding

En heerlijke hapjes en drankjes, veelal geserveerd uit mooie kannetjes en glaasjes, wat bij Silke de vraag deed rijzen waarom we hier niet van die leuke spulletjes hebben in plaats van die saaie bekers en glazen...

Later trof me iets vervelends op het werk dat me meer geraakt heeft dan ik aanvankelijk dacht.
Het liefs wilde ik alles zo snel mogelijk uit mijn gedachten bannen, maar omdat er maatregelen genomen moesten worden, was ik er noodgedwongen een deel van de dag mee bezig.
Een beetje katterig kwam ik thuis, heb me op het koken gestort, wat heerlijke verse tomatensoep opleverde maar helaas niet de spinsels uit mijn hoofd kon verdrijven.
Dan is er één remedie: gordijnen dicht, verwarming een graadje omhoog, pyjama aan, thee met veel honing, op de bank, brei-podcast opzetten, beginnen aan een nieuw breiwerkje en breien tot de damp er af slaat!
In dit geval sokken van de overgebleven kerstwol:
Zo.
Alle narigheid van me afgebreid!
En vannacht heb ik heerlijk geslapen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten