Volgers

maandag 4 december 2017

Uilenfabriekje

Onze afdeling gezondheidszorg van het MBO college Hilversum heeft een grootse actie op touw gezet voor het ouderenfonds. Een maand lang gaan onze studenten op allerlei manieren zoveel mogelijk geld bijeen brengen voor dit doel.
Mijn jaarlijkse bijdrage met mijn klassen aan de goed gemutste breicampagne valt hiet precies in, dus dat kwam prachtig uit!
Maar nu kon ik ook het Mi-Tale project onder de aandacht brengen. In mijn blogjes van 5 juli, 4 augustus en 7 september schreef ik al over deze actie. De haak-en breipatronen staan inmiddels ook op de site van het ouderenfonds.
Nu, heet van de naald, komt er nog een derde versie bij: eentje van vilt, voor mensen die ook een geur(b)uiltje willen maken, maar niet kunnen breien en haken.

Dit is'm dan:


Ik hoop het patroon ervoor binnenkort ook op de website van het ouderenfonds te zien!

Terug naar de schoolactie. Rond het mi-tale project wilde ik graag een bijdrage leveren. Daarom stelde ik voor om 50 pakketjes samen te stellen, waarin alles zit wat je nodig hebt om twee uiltjes te maken. Deze zullen op onze benefietavond worden verkocht. Natuurlijk zit er een briefje met informatie bij en een aanmoediging om in ieder geval één uiltje op te sturen, waarmee je een dementerende oudere blij maakt. Dit weekend ben ik ermee bezig geweest:

patroon tekenen, alle materialen knippen en verdelen,

100! Lavendelkussentjes gemaakt,

De materialen alvast in de zakjes gedaan,

En vandaag het papierwerk in orde gemaakt en er bij ingestopt.

Het resultaat: 50 diy pakketjes! Ik vind ze er best professioneel uitzien.
En nu maar hopen dat ze allemaal verkocht worden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten