Volgers

vrijdag 10 mei 2019

Cadeautjes voor mezelf!

Zo af en toe moet je jezelf eens kietelen, en dat heb ik dan ook ruimschoots gedaan!
Op you tube zag ik de zoom loom voorbij komen: een klein raampje, waarmee je een keurig vierkant lapje kunt weven. De pinnetjes zijn zo geplaatst, dat je drie keer alleen wikkelt, en pas de laatste toer met een naald weeft. Dat geeft in een mum van tijd een lapje. In tegenstelling tot veel andere looms of weefraampjes, is deze juist geschikt voor wat dunnere garens.
Nou ben ik niet zo'n wever, maar dit sprak me wel aan!
En het is een ideale manier om heel kleine restjes garen mee op te maken. Zeker als je het zelf hebt gesponnen, wil je ook de laatste paar metertjes nog kunnen gebruiken.

Dus op zoek. Het halve internet afgezocht, veel via etsy, allemaal vanuit Amerika, waardoor shipping bijna gelijk is aan de prijs van het hele ding.
Ik wilde het al bijna opgeven, toen ik me bedacht dat ik nog helemaal niet dicht bij huis had gezocht.
En ja hoor, gewoon bij Spinspul.


Bij het zien van de prijs moest ik wel even twee keer slikken...
Maar de gedachte aan de weinige kleding / schoenen / sieraden die ik koop, het feit dat ik geen make-up gebruik en zelden uitstapjes maak, deed me op de bestelknop klikken.
En daar heb ik geen spijt van!
Leuk dingetje, waar je inderdaad snel mooie lapjes mee maakt.


Met 1 draadje sokkenwol


Met een dubbel draadje.
Wat ik met de lapjes ga doen? Daar denk ik nog over na.

En toen kwam Lostcraft op facebook voorbij met een wolproeverij: doosjes met 8 verschillende staaltjes van wolletjes en andere materialen.
Die kon ik niet weerstaan, en ik bestelde alledrie de doosjes.


Super hè!
er zitten best veel dingen bij die ik nog nooit gesponnen heb, dus dat is heel leuk!
Maar eerst mijn blauwe schaapje opspinnen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten