Volgers

zondag 16 juni 2019

Shawls

Toen ik mijn e-spinner kocht, kreeg ik er een pakketje lont bij om te spinnen in 5 tinten paars.
Zo had ik 5 mini's, die ik graag wilde verwerken in een shawl, maar ik wist nog niet welke.
En toen kwam Katrina van Katrina's creations Met een nieuw patroon: the basketwave shawl.
Hierin zaten precies 5 mini's en een hoofdkleur.
Ik zocht uit mijn voorraad een streng bijpassend garen


En maakte deze shawl.


Het is een heel leuk, makkelijk te maken patroon, en weer eens een ander model.
Het patroon biedt veel mogelijkheden om te variëren in kleuren en steken, dus met een beetje creativiteit kun je er je eigen draai aan geven.
Ik heb me bij deze aan het patroon gehouden. Wel heb ik de shawl afgewerkt met een icord.
Mocht je hem ook willen maken,  dan vind je Hier de link.

Binnenkort moeten twee collega's afscheid nemen, dus ik besloot voor hen allebei een cadeautje te maken van zelf gesponnen garen.
Het moest niet te groot zijn, zodat het makkelijk draagbaar is (niet iedereen houdt van grote shawls), bovendien had ik niet zo veel van het garen dat ik wilde gebruiken.
Ik koos voor de été chic, een gratis patroon op Ravelry. Het is een bescheiden, makkelijk te dragen shawltje.
Je vindt het hier.

Dit is de eerste:


En dit is de tweede:


Voor deze maakte ik een variatie, omdat ik niet wist of ik genoeg garen zou hebben. Ik maakte eerst een rand van guimpe haakwerk, en daaraan breide ik de rest van de shawl.

Natuurlijk moest het ook even gezellig verpakt worden.


En nu ik weer heb herontdekt hoe leuk guimpe haken is, zingt dat een beetje in mijn hoofd.
Maar eerst een babydekentje maken voor een kraammand...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten