Volgers

zaterdag 1 juni 2019

Suikerfeest

Het is bijna suikerfeest, en een dag ervoor heb ik kookles.
Dus maken we wat zoete hapjes.
Recepten die ik zelf nog nooit gemaakt heb, probeer ik altijd even uit. Zo weet ik of het recept klopt en waar de kneepjes zitten.
Even zoeken op you tube, en je krijgt een keur aan allerlei recepten. Dat is nog moeilijk kiezen!
Ik begon met de marmerkoekjes, hier is de link:
marmerkoekjes

De hoeveelheid, die in gastvrije culturen heel normaal is, leek me enorm, dus ik nam de helft, op z'n zuinige Hollands.



En dat was nog ruimschoots. Gelukkig is Pieter er dol op...
Wij vinden ze uit de koelkast het lekkerst.

Vandaag maakte ik maizenakoekjes. In plaats van maizena gebruikte ik custard, omdat dat op school nog op voorraad is, en dat moet tegen het einde van het schooljaar een beetje op.
Hier is de link:
maizenakoekjes



Ook voor een weeshuis...

En nu maar hopen dat mijn leerlingen niet al op dinsdag suikerfeest gaan vieren, want dan heb ik het allemaal voor niets zitten doen...

Gisteravond nog even een paar pannenlappen gemaakt, naar de tutorial van made by Siem.
Hier is de link: pannenlappen


Leuk zijn ze hè!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten