Volgers

zondag 10 september 2017

Spintas

Wat kan je nou beter doen met je allereerste zelfgesponnen wol dan een tas maken voor je spinspulletjes?
Even moest ik er over nadenken: het garen was zó mooi geworden, dat ik het eigenlijk een beetje zonde vond om er een tas van te maken. Onzin natuurlijk, want hij zal vaak en met veel plezier gebruikt worden!
Dus mijn calvinistische truttigheid overwonnen en gewoon begonnen. En dit is het geworden:


Een heerlijke ruime tas, waar alles in kan. Ik had niet verwacht dat het zo'n mooi regelmatig stekenbeeld zou geven.
En de kleuren...
Kortom: ik ben er blij mee!


De wol die bij het spinmolentje geleverd werd, was nogal "rustiek", wat gewoon betekent dat het vrij stug is en heel erg prikt. Daarom maakte ik hier de bodem van. Voor de voering gebruikte ik een katoenen tasje.

Een tunneltje ingebreid voor een trekkoordsluiting.

En het is een beetje flauw, maar ik kon het niet laten:


De koordjes van de sluiting heb ik afgewerkt met spinnen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten