Volgers

zaterdag 2 september 2017

OER! En trendy...

Huh? Dat is een paradox: oer en trendy.
En toch gaat het goed samen: het is hip om terug te gaan naar de basis. De boeken over slow cooking, ouderwets handwerken (oude technieken in hippe jasjes) en alles wat ambachtelijk is zijn niet aan te slepen.
Het is duidelijk: terug naar de basis, oer, is in! Het is natuurlijk ook oergezellig...
Ik voel me dan ook helemaal hip en modieus met mijn zelfgesponnen wol. Ruim 100 gram maar liefst. En niet op een ultramodern apparaat, zelfs niet op een spinnewiel, maar met een heel simpel handmolentje! Nog net niet vanaf het schaap, maar dat scheelt niet veel.

Van lont
Naar een draad, kijk hoe mooi de kleuren mengen!

Twee draden samengetwijnd en tot een bolletje gewonden

Weer terug naar een streng, omdat ik er gelukkig nog op tijd achter kwam dat het, voordat je ermee kunt breien, eerst nog gewassen moet worden om de twist te fixeren. Anders kan je breiwerk vervormen als je het wast.
En daar hangen ze dan: mijn strengen wol. En nu moet ik wachten tot het droog is.
En dat duurt láng!
Maar ja, slow hè.
Oergeduld....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten