Volgers

maandag 3 juli 2017

Cube bag Patroon


Zoals ik in mijn blog van gisteren zei, was ik nog volop aan het experimenteren.
Dit heeft geresulteerd in een kubus, die, net als de tasjes, helemaal aan elkaar gebreid wordt.
Ik vind het experiment geslaagd! Net even spannender nog dan het tasje.
De cube bag (je moet het toch een naam geven) heeft aan één kant een diagonale opening, die je met een lintje, speldje, bedeltje of wat je maar bedacht hebt kunt sluiten.
Er kan precies een 100 grams cake in. Voor de foto deed ik er een doosjeMarokkaanse thee in, dat stom toevallig precies de goede maat had. Dát is een leuke cadeauverpakking!



In het kleintje (ongeveer 5 cm) past precies een paar babysokjes...

Het patroon lijkt op het tasje, alleen maak je nu per strook 3x zoveel ribbels als steken,dus: bij 10 steken brei je 30 ribbels (=60 naalden).

De steken kant je niet af, maar laat je op een hulpnaald staan.
Als je de volgende strook aanbreit en je bent bovenaan gekomen, ga je het hoekje om door bij elke ribbel een steek van de hulpnaald over te halen, net zoals je bij het aan elkaar breien doet.

De laatste strook: keer het werk binnenstebuiten, leg de naald met de steken van de laatste strook tegen de rand waar het aan moet (je ziet vanzelf hoe het zit als je het in je handen hebt), en haal de steken één voor één door het randje heen. Brei deze steken en kant meteen af.

Dat is het.

Veel plezier!

2 opmerkingen: