Volgers

vrijdag 7 juli 2017

Een gezellige dag!

Gisteren was ons jaarlijkse teamuitje. Een collega organiseert Elk jaar een tennistoernooi, tennisles en regelt ook dat er aan hapjes en drankjes niets ontbreekt. Hoewel super gezellig, niet iedereen wil of kan tennissen. Daarom stelde ik voor dit jaar ook iets creatiefs te organiseren. De keuze viel op vilten. Dat vond ik een prima idee, dus bereidde ik een viltworkshop voor. Eerst nog thuis geoefend, want ik heb er zelf niet zo heel veel ervaring mee. Je wilt natuurlijk wel goed beslagen ten ijs komen. Het is raar: praktijklessen geven is mijn dagelijkse werk, maar nu het collega's betrof vond ik het toch een beetje spannend. Dit bleek achteraf natuurlijk nergens voor nodig! Op school vast de flesje gevuld met zeepsop en alles klaargezet om mee te nemen.
Natuurlijk had ik een voorbeeld gemaakt: een zakdoek-of telefoonhoesje. Flink wat kleurtjes ingekocht, zodat er voor iedereen genoeg keuze was.
Er werd hard gewerkt en veel lol gemaakt!
De resultaten: hoesjes, een prachtige bloem (gelukkig wist ik van tevoren niet dat de maakster ervan heel veel vilt, en zij had ook wijselijk haar mond hierover gehouden), en nog een bal als speeltje voor de kat. En 9 paar brandschone, maar soms roze of paarse handen...
Al met al een heel geslaagde activiteit: er gingen al stemmen op om een keer een tablethoes te maken... Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar!
We waren net op tijd klaar om naar de finale van het tennistoernooi te kijken, daarna terug naar Hilversum voor een heelijk etentje.

2 opmerkingen:

  1. Was erg leuk om te doen Joke! Daarbij voelde ik mij geïnspireerd om nog een tablethoes te maken. Misschien iets voor op een ander moment?

    BeantwoordenVerwijderen