Volgers

dinsdag 7 juli 2020

Tour de fleece dag 10 en 11: m'n dunste draadje ooit, terugtwijnen en linnen

Gisteren heb ik de streng die teveel was getwijnd onder handen genomen. Eerst van de streng twee bollen gemaakt, om ze daarna ietsje terug te kunnen draaien op mijn wiel.
Dat terug twijnen was het probleem niet, maar de streng ontwarren om bollen van te maken was een ander verhaal.
Alles bij elkaar heeft het me  de hele middag gekost.
Maar dan heb je ook wat: het garen ziet er nu veel beter uit!



's Avonds heb ik de helft van een batt gesponnen:



En ik heb een start gemaakt met het spinnen van linnen.



Dat is een totaal nieuwe ervaring. Het lukt goed. En ik snap waarom je je vingers vochtig moet maken bij het spinnen: de vezels worden ietsje soepeler en ze plakken een beetje aan elkaar.

Omdat ik vandaag aan het werk was en een feestelijke online afsluiting van het schooljaar had, had ik niet veel tijd om te spinnen.
Maar het lukte wel om de moerbei zijde te twijnen:


Een superdun draadje is het geworden, omgerekend 988 meter per 100 gram, dat is dunner dan kantgaren!
Ik ben er heel trots op!
Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten