Volgers

zondag 5 juli 2020

Tour de fleece dag 9: moerbei-zijde en batts spinklaar maken

Na de viscose durfde ik het aan om de moerbei zijde te spinnen.
Hoe is het mogelijk dat zo'n onooglijk beestje zulk mooi spul kan produceren!
Het is superfijn. En het lijkt niet veel op mijn tolletje, maar ik denk dat het heel wat metertjes zijn, want het lukte me goed om het mooi dun te spinnen.
Er zullen ongetwijfeld spinners zijn die het nog veel dunner kunnen, maar dit is mijn eerste keer, dus ik ben er best trots op!

De streng die ik gisteren heb getwijnd blijkt teveel twist te hebben, dus die moet nog een keer door mijn wiel om het teveel eruit te halen.

En net heb ik een begin gemaakt met het spinklaar maken van deze batts:


Dit is hem in zijn geheel:


Ik besloot de drie paarstinten uit elkaar te halen en het geel erover te verdelen:


Zo ziet het er dan uit:


Ik wil een streng maken met een lang verloop van licht naar donker.
Ik ben heel benieuwd hoe het er gesponnen uitziet.
Maar nu is het bedtijd.
Tot morgen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten