Volgers

zaterdag 11 juli 2020

Tour de fleece dag 15: verrassende rolags

Ik ben niet zo heel dol op het spinnen van rolags. Dat het draadje wat minder regelmatig wordt vind ik niet zo erg, dat is ook de charme van handgesponnen garen, maar er komen geheid meerdere momenten waarop de boel een wat strak in elkaar zittende klont wordt, die lastig uit te trekken is, waardoor mijn vingers pijn gaan doen.
Misschien doe ik iets niet goed, dat kan natuurlijk ook.
Rolags zien er wel altijd leuk uit vind ik:


Het leuke van rolags is wel, dat je pas tijdens het spinnen ziet wat er aan de binnenkant verborgen zit. Dat kan heel verrassend zijn!
Zo ook deze rolags uit mijn spinbox: er zijn stukjes felgekleurde sari zijde in verwerkt, en dat geeft bij het spinnen een leuk effect.
Ik probeer ze ook niet glad te maken; de gezellige blipjes en blopjes geven levendigheid aan het draadje.


Voor het verrassingseffect moet je ze natuurlijk niet zelf hebben gemaakt.
Of je laat ze héél lang liggen...

Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten