Volgers

vrijdag 3 juli 2020

Tour de fleece dag 6 en 7: De eerste streng klaar!

Donderdag is de diplomering van onze studenten.
Normaal gesproken doen we altijd voor elke student een kort persoonlijk praatje of versje, maar wegens een aangepaste diplomering wegens corona, is daar geen gelegenheid voor: er zijn "straten" uitgezet, en de studenten lopen langs verschillende tafels. Tekenen, hoedje aanpakken, hapje en drankje, fotomoment en wegwezen, daar komt het eigenlijk op neer. Het is niet anders en bij een grote school kan het waarschijnlijk ook niet anders.
Toch wil je wel iets gezelligs doen, dus ik bood aan om kaarten te maken met een passende tekst, en aan de voorkant een gevouwen kraanvogel, het symbool voor geluk en ze vliegen immers uit.
Een tekstje maken en printen is zo gedaan, maar de vogels vouwen is wel even werk, dus ik begon er gisteren maar vast aan. Zo kan ik het verdelen en toch elke dag spinnen.
Ik ben nu op de helft.

Ik maakte mijn viscose spinsel af


En begon aan de moerbeizijde.


Ik spon ook verder aan de mix.
En vandaag spon ik de klos vol


En het mandje leeg.


Tijd om de eerste klos, die met de mini's, te gaan twijnen. Wow, ik vind het mooi geworden!


Tot morgen.

2 opmerkingen: