Volgers

vrijdag 10 juli 2020

Tour de fleece dag 12, 13 en 14: over coronaproof feesten en paars-gele strengen klaar

In de laatste schoolweek voor de zomervakantie is er veel te doen, dus niet zo veel tijd om te spinnen.
Eerst was er de afsluiting van het jaar voor personeel, wat normaal gesproken wordt gevierd met een barbecue en muziek op de binnenplaats van school, maar dat kon natuurlijk nu niet. Er was iets anders bedacht: afgelopen zaterdag kreeg iedereen een pakketje thuis bezorgd, met daarin lekkers:


We moesten alvast een app downloaden, die nodig was voor het gebeuren. En afgelopen dinsdag werd het jaar digitaal afgesloten met een praatje van de directie, muziek en een quiz, die je met de app kon meespelen. En daarbij won ik ook nog een prijs! Een zomers pakket ter waarde van 50 euro, ik ben heel benieuwd wat er in zit...

Al met al toch een feestelijk gebeuren.
En gisteren de diplomeringen, wat organisatorisch een mega- operatie is geweest om alles coronaproof te laten verlopen.
Er was een strak plan gemaakt met een tijdsschema, en het gebouw werd verdeeld in 4 straten. Elke straat had een eigen kleur, versierd met een loper en ballonnen.
Buiten werden de diplomanten met familie / vrienden ontvangen in een tent, en vanuit de gang werd doorgegeven wanneer de volgende naar binnen kon.
In elke straat waren 4 tafels voor bloemen, tekenen van het diploma, een hapje en drankje en een foto.
En gelukkig was het tijdsschema ruim genoeg, zodat we elke student persoonlijk even goed aandacht konden geven!
Gezien de beperkte mogelijkheden vind ik dat het goed gelukt is ook hier een feestelijke gelegenheid van te maken.


En voor ons was het fijn om weer even "echt" bij elkaar te zijn en afscheid van elkaar te nemen.

Ondanks mijn moeie pootjes en rug, kon ik het toch niet laten om nog even het laatste stukje van de paars-gele batt te spinnen


En vandaag heb ik het getwijnd. Deze keer precies goed!


Het hangt nu te drogen.
En de rolags voor het volgende draadje liggen alweer klaar in mijn mandje.
Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten