Volgers

zondag 11 juni 2017

(Bijna) gratis

Binnenkort verzorg ik een workshop vilten voor een aantal collega's.
Het voorbeeld is al klaar, vandaag heb ik het gereedschap gemaakt. Voor het besprenkelen met zeepsop bestaat er mooi gereedschap: een soort minidouchekop met een rubber ballon, waarmee je sop kunt opzuigen en door de sproeikop kunt knijpen. Als je vaak vilt misschien de kosten waard, maar voor een groep van 10 een prijzige aangelegenheid.

Je maakt gemakkelijk zelf een heel bruikbaar alternatief: 
Voor de gelegenheid kleine flesjes bubbelwater gekocht, mijn huisgenoten goed geïnstrueerd dat die NIET MOGEN WORDEN WEGGEGOOID, en in de dopjes gaatjes gemaakt voor het sprenkelen.
Hiervoor heb ik in mijn keukenkastje een kurk met een naald erin liggen, superhandig voor het smelten van gaatjes in wat dan ook van plastic. Even warm maken in een vlam en je gaat overal doorheen.


Klaar voor gebruik.
Nu alleen nog de mallen maken en we kunnen aan de gang.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten