Volgers

zondag 18 juni 2017

Over potholders en een tas

een paar jaar geleden kocht ik bij Trollenwol in Driebergen (leuke winkel met mooie wol, ga er eens kijken als je in de buurt bent) deze potholder loom.
Er zitten ringen textiel bij, waarvan je panonderzetters kunt maken. Aan alle vier de kanten komen lussen, die je simpel hakend afwerkt.

Ik wist dat je er ook met garen lapjes van kon maken, maar moest even zoeken hoe precies. Op you tube kun je er een filmpje van vinden:
https://youtu.be/-FC9_LpTLZs

Al een poos had ik dik garen met een reflecterend draadje erdoor liggen. Destijds had ik dat gekocht met de bedoeling er een muts of sjaal voor de kinderen van te maken, dat leek me veilig als ze in het donker moeten fietsen. 
Maar toen ik dat voorstelde was het antwoord een meewarige blik in tweevoud...

Nu heb ik er lapjes van geweven en maak ik er een tas van

Waarschijnlijk ga ik hem gebruiken voor mijn koormap.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten