Volgers

vrijdag 9 juni 2017

Weven op een breiring

terwijl de regen met bakken uit de lucht komt, bereid ik mijn les voor maandag voor: weven op een breiring. Gevonden op www.hanwerkles.nl, een site waar veel (basis)technieken op een duidelijke manier worden uitgelegd.
Een leuke manier om de breiringen op school eens vaker te gebruiken!
Om te ontdekken waar je in de les tegenaan zou kunnen lopen, probeer ik het altijd eerst uit. In dit geval met een dubbele draad hoooked spaghetti.
Eerst de proef maken, dan weer uithalen om te meten hoeveel draad er nodig is, dan weer opnieuw weven om te ontdekken dat je net een stukje tekort komt, omdat de kleur die je nu gebruikt minder rek heeft.....

Toch maar goed dus, dat uitproberen...

Ik vind het resultaat geslaagd.


Ik hoop mijn leerlingen ook...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten