Volgers

woensdag 14 juni 2017

Linkshandig zijn kan handig zijn!

Het schijnt (uit onderzoek gebleken) dat volkomen linkshandigheid (het feit dat je alles wat denkbaar is links doet, daar zijn tests voor), vrij zeldzaam is. Ik ben er zo eentje. De " klunzigheid" die vaak met linkshandigheid in verband wordt gebracht, heeft veelal te maken met het feit dat de omgeving voor linkshandigen doorgaans verkeerd om is ingericht. Maar je weet niet beter, dus dat valt reuze mee hoor. Hoewel ik pas geleden een keer letterlijk tegen mijn linkshandigheid aanliep: op het station  scande ik gedachteloos mijn ov kaart, liep knalhard tegen het dichtblijvende poortje aan en zag in mijn ooghoek het poortje links naast me open gaan...
(Was nog een heel gedoe, want dat ding bleef maar zeggen dat ik al was uitgecheckt, dus uiteindelijk heb ik maar een soort illegale ontsnappingsmaneuvre uitgehaald)

Maar dat terzijde.
 Ik doe dus alles links, ook alle handwerktechnieken, behalve breien (dat doe ik min of meer rechts, maar ik maak wel de meeste bewegingen links).
Bij het breien van smalle stroken of  entrelac werk, brei ik links terug, dan hoef ik niet te keren, is super handig!

Bij tricotsteek is het geen enkel probleem, maar ribbels breien was even zoeken. Ik heb het gevonden, en bij het breien van deze strook bespaart dat zo'n 350 keer je werk moeten keren!
Ik ben dus heel blij...


2 opmerkingen: