Volgers

donderdag 22 juni 2017

Mode, hoezo?

wat is mode toch betrekkelijk: óf het is tijdloos, óf het komt gewoon weer terug.
Een collega kwam met dit patroontje:

Denk het kraagje weg, en het zou zo uit een nieuw tijdschrift kunnen komen.
Het is al minstens 30 jaar oud!
Een collega breide dit ooit voor haar zoon, nu zou ze het graag voor haar kleinzoon maken. Helaas laten haar handen dit niet meer toe, dus heb ik beloofd het te maken, dat doe ik graag.

Maar eerst mijn huidige project: de hallow moon shawl. Gratis patroon op Ravelry.


Ik maak hem van scheepjes stone washed.
Wel geef ik er mijn eigen twist aan: een extra blauw baantje in het midden en nog wat extra kleur in de buurt van één van de punten, vind ik net wat spannender. En ik wil kwastjes aan de punten: een bonte aan de blauwe kant en een blauwe aan de gekleurde kant.
Ook tijdloos. 
Of nooit in de mode, het is maar hoe je het bekijkt...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten