Volgers

dinsdag 13 juni 2017

Toverkol

Dat wilde ik weleens proberen: wol verven met verf voor paaseieren.
Ik had héél oude naturelkleurige strengen wol liggen, waarvan ik vermoed dat het niet eens meer verkocht wordt: jägerwol.
De strengen heel losjes opgecaked, laten weken in water met azijn, daarna stukjes paaseiverf  her en der in de bolletjes gestopt en maar zien wat er van komt.

In een pan water met azijn, half onder, heel zachtjes laten warm worden en laten sudderen tot het water helder is. Af en toe heb ik de bollen omgekeerd.
Zo kijkend en keurend boven mijn pruttelende pan met magische inhoud, voel ik me net een toverkol.
Het is op deze manier een complete verrassing wat er uit komt!

En dat viel me niks tegen!



Sterker nog: ik ben er heel blij mee!
Nu nog bedenken wat ik met de wol ga doen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten