Volgers

zondag 25 juni 2017

De hallow moon is klaar!

Eindelijk is de shawl klaar! De hallow moon is een gratis patroon van Ravelry.
Ik heb hem een eigen twist gegeven: het grote, dubbele kleurvlak in het midden vond ik niet zo mooi, dus daar heb ik een smalle reep hoofdkleur tussen gebreid. Hierdoor ging het model wel iets meer de hoek om, maar daardoor valt ie mooier over je schouders.
Aan één van de blauwe kanten wilde ik de kleurtjes terug laten komen, om het geheel wat spannender te maken. En zo is de shawl aan de voorkant ook nog een beetje interessant is als je hem over je schouders draagt.
Achteraf  maar goed ook, want ik zou anders net wat blauw tekort zijn gekomen...


Hij is echt heel groot geworden, waarschijnlijk omdat ik dikker garen heb gebruikt: scheepjes stone washed.
Je kunt hem ook andersom dragen (zo draag ik mijn shawls het liefst), maar dan moet het wel echt koud zijn!


En de kwastjes maken het af.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten