Volgers

maandag 19 juni 2017

Ter nagedachtenis

Mijn moeder heeft in haar leven heel wat afgebreid, gehaakt en kleding genaaid. De laatste jaren breide zij heel veel voor een goed doel via de kerk waar zij lid van was.
Toen zij afgelopen november overleed, heb ik de laatste breisels meegenomen, samen met de poncho die ik voor haar verjaardag had gemaakt en die nagenoeg niet gedragen is.
Al die tijd lag het op mijn zolder, met de bedoeling er iets mee te doen.
Pas nu kon ik me ertoe zetten in aktie te komen: één van de truitjes moest nog in elkaar gezet, dat heb ik gedaan, daarna de spulletjes gewassen om ze te kunnen opsturen.


Het doel was voor mij niet moeilijk te kiezen: het ouderenfonds doet heel goede dingen voor eenzame ouderen. Zij organiseren verschillende projecten om ouderen uit een isolement te halen of houden, zoals breiclubs, een boodschappenbus, een dagje uit, vervullen van een wens...
Dus de spulletjes ingepakt met een briefje erbij



Klaar voor verzending. Ter nagedachtenis aan mijn moeder.

Meer weren over het goede werk van het ouderenfonds, acties, bijdragen?

1 opmerking: